Připravil jsem pro vás vánoční dárek. 🙂 Můžete si stáhnout mou elektronickou knihu na téma Matte paintingu ZDARMA! Můžete to vnímat jako ne sedmero, ale tak minimálně sedmistovku menších grafických tipů pohromadě. 🙂 V některých starších a některých budoucích sedmerech tipy z této knihy využiju.
Kniha ke stáhnutí zdarma ZDE
Oč jde?
Tato kniha je prakticky má mírně upravená bakalářská práce (pokud by někde byla zmínka o žácích či učitelích, tak to ignorujte, bylo to psáno jakožto didaktická pomůcka). Práce je zaměřená na téma Matte paintingu. Pokud nevíte, co to je, tak je kniha určená právě vám. 🙂 Prakticky se jedná o montáže prostředí, které znáte například z filmů Pán Prstenů.
Z textu jsem odstranil jsem zbytečný úvod a závěrečné dotazníky a ponechal to nejdůležitější:
- úvod do Matte paintingu, co to vůbec je
- pohled do historie Matte paintingu jak digitálního, tak klasického
- seznámení se stručnou teorií, která je k tvorbě potřeba
- stostránkový podrobný tutoriál s ilustrativními obrázky
Nakouknutí do knihy:
Drtivá většina knihy se tedy věnuje postupu tvorby komplexní montáže, konkrétně tohoto díla:
Pokud kniha zaujme, určitě budu rád za jakékoli komentáře zde, na facebooku či případně i na mailu. Původně jsem chtěl práci trochu rozšířit a vydat a prodávat ji ji jako oficiální e-knihu, případně vydat i v tištěné podobě. Ale nakonec jsem usoudil, že nejlepší věci jsou zadarmo, takže… si toho ceňte. Myslím, že návod v takovémto rozsahu a navíc v češtině nikde nenajdete ani placený, natož zdarma. 😉
Barevné Vánoce a co nejkreativnější vstup do roku 2015
přeje Tomáš V.
Tomáš Vachuda
Latest posts by Tomáš Vachuda (see all)
- 600 grafických tipů - 28.4.2020
- Sedmero tipů: 57 - 8.7.2017
- Sedmero tipů: 56 - 10.9.2016
Díky moc, že jsi poskytl k dispozici tuto knihu grafikům přes Logopro. Jsem jedna ze soutěžících, vystupuji tam pod jménem Jenny, v podstatě amatér a ještě k tomu začátečník. Přestože kreslím hodně dobře rukou (aspoň okolí to tak vnímá), pořád mám problém, jak převést své ručně kreslené věci do počítačové grafiky. Po letmém pohledu do Tvojí knihy vidím, že by mne mohla posunout zas o kus dopředu. Zatím ani nemám grafický tablet, všechny věci jsem dosud vytvářela v Corelu pomocí myši. Tak ještě jednou díky, díky, díky
Přeji Ti taktéž hezké Vánoce a tvůrčí nový rok
Šárka Kadlecová
Aho Šárko, moc děkuju za vlídná slova a budu doufat, že Tvá očekávání kniha naplní a že tě posune o zmiňovaný kus dopředu. To je pro mě ten nejhezčí pocit, když to někomu takto pomůže. 🙂
Jinak veškeré mé staré montáže a tak 95% této (co je v knize) jsem tvořil přes myš. S tabletem jsem jen občas maskoval či dokresloval drobnosti. Takže pokud jsi na myě zvyklá, vůbec na to nekoukej jako na omezení či překážku. Ale samozřejmě, pokud Ti jde kreslení rukou, tak je tablet fajn věc. Já osobně kreslit skoro neumím (v dětství jsem kreslil, ale pak přestal a těžko se k tomu vrací), takže se v tvorbě omezuji jen na to, co jde “sestavit” z fotografií, anebo na nějaké drobnosti typu dokreslování střech anebo mostů (jako např. v této knize)..
Naopak Tebe by tím pádem v tvorbě nic omezovat nemělo, což Ti závidím a budu určitě rád, když mi někdy v budoucnu (třeba na můj mail T.Vachuda (zavináč) seznam.cz), pošleš nějakou svoji budoucí tvorbu (nebo klidně aktuální, pokud máš třeba odkaz na deviantart). Hrozně rád bych pak viděl, jaký dopad na Tvou tvorbu bude mít má práce.
Hezké Vánoce a i Tobě přeji kreativní nový rok,
Tomáš V.
diky za zverejneni prace, je to tema velmi zajimave a na ceskem internetu pomerne hodne vzacne. rad si jej prectu jen tech pocet stranek … no snad si brzy najdu nato cas 🙂
Rádo se stalo. 🙂 Těch stránek se vůbec neboj, když jsem to četl napoprvé, tak jsem byl asi do hodiny hotový. Teorie okolo Matte paintingu zabírá jen cca 30 stran, zbytek je konkrétní tutoriál s hodně obrázkama, takže na stránkách tolik textu není.
Trochu nevyžádáné zpětné vazby 🙂
Koukám na ten poslední obrázek s montáží a nejvíc mi tam nesedí jedna věc, která mě furt provokuje až si nemůžu pomoci 🙂
1) objekty v pozadí.. kopce apod. v pozadí jsou světlejší a méně syté a jdou do jedné barvy
2) protože atmosféra mezi pozorovatelem a objektem je atmosféra, která není 100% průhledná a získává to zbarvení
3) takže mi vychází, že kopce a atmosféra těsně nad kopci by měli mít velmi vzájemně podobnou světlost i sytost… možná to neumím srozumitelně popsat, ale nepůsobí to na mě přirozeně a tím jak je to místo hodně světlé tam jde hodně pozornosti. Když díky nízké viditelnosti vidím kopce jakoby v oparu, tak oblohu bych měl vidět také jakoby v oparu. Tady uprostřed vzadu je vidět, že obloha tam není jasně modrá těsně nad horami 🙂 http://www.freebestwallpapers.info/bulkupload//18092012/13//Nature/Himalaya-Mountains-HD.jpg Sytější to je až směrem nahoru, protože se pozorovatel nedívá skrz tak velkou vrstvu vzduchu.
4) směrem nahoru může mít obloha větší sytost, protože ta vrstva vzduchu není tak “dlouhá”
Díky za odezvu. Ty věci, co zmiňuješ, už jsem tak nějak zjistil, práce je to víc jak rok stará a měnit ji už nebudu (natož tu knihu :)). Ale ve všem, co zmiňuješ, máš samozřejmě pravdu. S tím pozadím jsem dost bojoval a tyhle přechody mezi pozadím a nebem stále na 100% neovládám, ale budu se snažit to příště napravit. 🙂